_______________________________

Iδού έρχομαι ταχέως !!!

Iδού έρχομαι ταχέως !!!

ΤΥΧΙΚΟΣ Πιο βαθιά στη Βίβλο -- Πιο κοντά στη ζωή . Το περιοδικό που ενώνει τους πιστούς του Χριστο

http://www.tyxikos.gr/12-1-28.html
.......................................................
                           ΤΥΧΙΚΟΣ
   Πιο βαθιά στη Βίβλο -- Πιο κοντά στη ζωή     .
Το περιοδικό που ενώνει τους πιστούς του Χριστο

ΠΡΟΣ ΔΙΑΚΡΙΣΙΝ 

Συναγωγή: Εκκλησία όλων των Εθνών
 Μία αφρικανική-πεντηκοστιανή κίνηση στην Ελλάδα



Ο Ψευδοπροφήτης T.B. Joshua



Στο περιοδικό της Ελλαδικής Εκκλησίας «Εφημέριος» (Σεπτ. 2011) δημοσιεύθηκε το άρθρο του π. Β.Α. Γεωργοπούλου, Λέκτορος Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ., αναφερόμενο στην διαβόητη εν λόγω “εκκλησία” και τον απίθανο Ψευδοπροφήτη αρχηγό της. Αναδημοσιεύουμε το άρθρο προς ενημέρωση των αναγνωστών του «Τ» για να αποφεύγουν κάθε σατανική παγίδα, ακόμη και “εν τω ονόματι” του Κυρίου. Δυστυχώς το όνομα “Εκκλησία” μπορεί να το εκμεταλλεύεται για να παραπλανά τους αφελείς κάθε λογικός ή παράλογος, αγνός ή πονηρός (Μάρτυρες της Σκοπιάς, Μορμόνοι, Σαϊεντολόγοι κ.λπ.). Ατυχώς, όμως,  τα στοιχεία αυτά είναι ελλιπέστατα, καθώς στο μεταξύ η εν λόγω “εκκλησία” έχει ήδη εγκατασταθεί σε πρώην αίθουσα κινηματογράφου της Αθήνας, όπου εξαπατά τον κόσμο και, με ειδικό προσωπικό, δραστηριοποιείται ήδη στη Βόρεια Ελλάδα. (Βλέπετε φωτογραφίες το τέλος της σελίδας). Ο λαός του Θεού πρέπει να απομακρύνεται από των τοιούτων. |


ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ "ΕΦΗΜΕΡΙΟΣ"


H ΣΥΝΑΓΩΓΗ: Εκκλησία όλων των Εθνών (Synagogue. Church of all Nations) είναι μία Πεντηκοστιανή -Χαρισματική κίνηση θεραπείας που ιδρύθηκε τη δεκαετία του 1990 στο Λάγος της Νιγηρίας από τον αυτοαποκαλούμενο προφήτη Temitope Balugon Joshua. Σύμφωνα με τον Πεντηκοστιανό καθηγητή Α. Anderson πρόκειται για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες αλλά και ταχύτατα αναπτυσσόμενες νέες "εκκλησίες" στη Νιγηρία, η οποία μάλιστα έχει προσελκύσει την μεγάλη προσοχή τόσο του τοπικού όσο και του διεθνούς τύπου, ιδιαιτέρως δε το πρόσωπο του ιδρυτή της1. Κατά τους ισχυρισμούς της κίνησης, η ίδρυσή της ήταν θέλημα του Θεού το οποίο υλοποιήθηκε μέσω του Τ.Β. Joshua. 

Στο διαδικτυακό τόπο της κίνησης ο Τ.Β. Joshua παρουσιάζεται ως ένα εκλεκτό όργανο του Θεού, ένας αγωγός, μέσω του οποίου διαχέεται η ευλογία του Θεού στον κόσμο. Στην ίδια ιστοσελίδα αναφέρεται, ότι τα "θαύματα" που πραγματοποιεί ο Χριστός μέσω του Τ.Β. Joshua είναι αμέτρητα. Τα "θαύματά" του μάλιστα διακρίνονται σε επιμέρους κατηγορίες, όπως: α) θεραπείες AIDS, β) θεραπείες καρκίνου, γ) αποκατάσταση της όρασης, δ) θεραπεία παραλύτων, ε) θεραπεία από δαιμόνια κ.α. Από τούς οπαδούς του μάλιστα, αυτού του είδους τα "θαύματα-θεραπείες" προβάλλονται ως απόδειξη της θεϊκής αποστολής τού Τ.Β. Joshua. Πρόκειται βεβαίως για συνήθεις ισχυρισμούς στον πεντηκοστιανικό χώρο και σχετίζεται με τη γνωστή "βιομηχανία" "θαυμάτων-θεραπειών" που συναντάμε σε αναρίθμητες Πεντηκοστιανές-Χαρισματικές κινήσεις ανά την υφήλιο. 

1. Η παρουσία της κίνησης στην Ελλάδα

Η κίνηση εμφανίστηκε δημόσια για πρώτη φορά τον Ιούνιο του 2002. Η πρώτη εμφάνιση της είχε αρχικά πραγματοποιηθεί στο χωριό Ματαράγκα του νομού Καρδίτσας και μάλιστα με τρόπο αρκετά θορυβώδη, γεγονός πού τότε είχε απασχολήσει την τοπική κοινωνία αλλά και κάποια Μ.Μ.Ε. Στο χωριό Ματαράγκα είχε δωρηθεί οίκημα για τη δημιουργία ευκτήριου οίκου της κίνησης, για τα εγκαίνια του οποίου είχαν συγκεντρωθεί πολλοί Πεντηκοστιανοί από διάφορα μέρη της Ελλάδας. Είχαν τυπωθεί και προσκλήσεις με την ονομασία της κίνησης και αναμένονταν και η άφιξη του ιδίου του Τ.Β. Joshua, κάτι πού τελικά δεν πραγματοποιήθηκε2.

Το 2006 επισήμως η κίνηση υπέβαλε αίτηση αναγνώρισης-χορήγησης αδείας ευκτηρίου οίκου στο Υπουργείο Παιδείας. Τα μέλη της κίνησης στην Ελλάδα είναι έλληνες Πεντηκοστιανοί που προσχώρησαν από άλλες Πεντηκοστιανές ομάδες και αφρικανοί μετανάστες που ζουν στην Ελλάδα. Η "Συναγωγή: Εκκλησία όλων των Εθνών" ανήκει στις Πεντηκοστιανές-Χαρισματικές κινήσεις που χρησιμοποιούν μουσικά όργανα και τραγούδια στις λατρευτικές τους συνάξεις.

2. Η Προτεσταντική και Πεντηκοστιανή κριτική κατά της κίνησης στην Ελλάδα

Πρέπει εν προκειμένω να επισημάνουμε ότι η εν λόγω Πεντηκοστιανή κίνηση έτυχε εξ αρχής κριτικής, τόσο από τον ελληνικό προτεσταντικό κόσμο, όσο και από ένα τμήμα των Πεντηκοστιανών της Ελλάδας. Στον ελληνικό προτεσταντικό χώρο ο Τ.Β. Joshua χαρακτηρίζεται ως "ψευδοπροφήτης" και μάλιστα γίνεται αναφορά σε ανακοίνωση άλλων Πεντηκοστιανών κινήσεων της Νιγηρίας στην οποία υποστηρίζεται, ότι ο Τ.Β. Joshua "χρησιμοποιεί σαμανικές/μαγικές μεθόδους κάτω από χριστιανικό μανδύα"3. Την κριτική αυτή των άλλων Πεντηκοστιανών κινήσεων της Νιγηρίας ο Allan Anderson τη χαρακτηρίζει ως "φαρμακερή" και "αναπόφευκτη"4

Εδώ πρέπει να επισημάνουμε ότι στις αυτόχθονες αφρικανικές πεντηκοστιανές κινήσεις η χρήση και η μίξη προγενέστερων μαγικών πρακτικών με χριστιανικά στοιχεία δεν είναι κάτι το ασυνήθιστο . 

Η Αδελφότητα των Εκκλησιών της Πεντηκοστής Ελλάδος, για ευνόητους λόγους, τον Ιούνιο τού 2002 εξέδωσε ανακοίνωση που δήλωνε ότι η κίνηση "Συναγωγή: Εκκλησία όλων των Εθνών" και ο ιδρυτής της Τ.Β. Joshua δεν ανήκουν στον πεντηκοστιανικό χώρο. Ο ισχυρισμός όμως αυτός δεν επιβεβαιώνεται από την πραγματικότητα, γιατί: α) Η ομολογία πίστεως της εν λόγω κίνησης έχει τυπικό πεντηκοστιανικό χαρακτήρα, β) ο πεντηκοστιανός καθηγητής Α. Anderson την χαρακτηρίζει ως Πεντηκοστιανή-Χαρισματική, γ) το λατρευτικό τελετουργικό της είναι ουσιαστικώς πεντηκοστιανικό, και δ) γιατί δεν συμφωνεί με την εν λόγω ανακοίνωση το σύνολο των Πεντηκοστιανών της Ελλάδος. 

Ως τελικό σχόλιο θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι εξ επόψεως Ορθοδόξου ο αιρετικός χαρακτήρας της εν λόγω κίνησης, ως τμήματος του λεγόμενου Πεντηκοστιανικού-Χαρισματικού χώρου, είναι αναμφισβήτητος. Ως προς το πρόσωπο του ιδρυτή της βρισκόμαστε για μια ακόμα φορά μπροστά σε μια κλασική περίπτωση ανθρώπων οι οποίοι στην Αγία Γραφή χαρακτηρίζονται ως "πονηροί και γόητες... πλανώντες και πλανώμενοι" (Β' Τιμ. 3,13) 

Υποσημειώσεις 

1. Βλ. Σώτου Κουντουριώτου, Αι εν Ελλάδι Αιρέσεις, Αθήναι. 1961, σ. 73. 

1. Βλ. Allan Anderson, "Synagogue. Church  of  all Nations", στο Peter B. Clarke (Ed), Encyclopedia of new religious movements, 2006, σ. 553. 

2. Πρβλ. Σωτηρίου Λιόση, Γνωστές θρησκείες, αιρέσεις και παραθρησκευτικές ομάδες στην Ελλάδα. Ευκτήριοι. Οίκοι, 2004, σ. 167. 

3. Βλ. Περιοδικό "Τυχικός", Μάιος-Ιούνιος 2002, σσ. 28-29. 

4. Βλ. Allan Anderson, "Synagogue. Church of all Nations", όπ.π., σ. 553. 



Οι αποκαλυπτικές φωτογραφίες που ακολουθούν προέρχονται από ταινίες και φωτογραφίες που δημοσίευσε στο διαδίκτυο η ίδια η αίρεση.  




Εικ. 1. Η είσοδος της “εκκλησίας” στην Αθήνα.


Εικ. 2. Το εσωτερικό της αίθουσας.


Εικ. 3. Το “χρισμένο νερό” (anointing water) σε φιαλίδια σπρέι.


Εικ. 4-5. Ο Αλβανός θεραπευτής της αίρεσης στην Αθήνα ΨΕΚΑΖΕΙ τα θύματά του (ασθενείς και δαιμονισμένους) με τον “αγιασμό” του T.B. Joshua.


Εικ. 6. Ο εκπαιδευθής στη Νιγηρία κ. ΧΑΡΗΣ (Χαράλαμπος Τσακονίδης), στάλθηκε για να εργαστεί στη Βόρεια Ελλάδα ως “ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΣΟΦΙΑΣ”.         




Ορθόδοξη και Διαμαρτυρόμενη εκκλησία έλαβαν θέση απέναντι στην αίρεση. Καλείται να επέμβει ο Ιατρικός Σύλλογος σ’ αυτό το σκάνδαλο, που εκτός από θρησκευτικό και ηθικό, επίσης είναι ΙΑΤΡΙΚΟ! 
Δεν υπάρχει κανείς αρμόδιος να προστατεύσει τη χώρα από τους διάφορους “Καματερούς”;  |